O explicație

Am să încep de azi o serie de postări despre LaTex (de fapt Gummi). Întrerup studiul materialelor de statistică, pentru că, în cadrul acestui studiu, am întâlnit o serie de formule destul de complicate, formule a căror transcriere și transformare în imagini au dus la o serie de probleme și pierderea de timp.

Lucrând cu Ubuntu am găsit un soft pentru LaTex, Gummi si un soft pentru transformarea formulelor din Latex în imagini, KlatexFormula (deși poate o să renunț la Klatex dacă va merge varianta cu Screenshot). Poate or exista și altele, dar acestea fiindu-mi la îndemână, prefer să le folosesc.

Am să încep cu Gummi. Ceea ce mi-a plăcut la el e faptul că are 2 ferestre: una cu codul sursă și cealaltă cu modul în care apare textul (panou de previzualizare).

gummi01

 

Lasă un comentariu